Lämpötilat alkoi olla nollassa joten irroitin Wallakset kunnon tutkimista ja huoltoa silmällä pitäen.
30 dt oli täysin kunnossa, vaihdoin vain palopesään uuden pohjaverkon ja hehkutulpan sekä siivoilin enimmät moskat ja rasvat pois. Vettä ei enää löytynyt sisältä mutta pinnat olivat öljynmoskan peitossa.
40 dt oli muuten kunnossa mutta ohjauspaneliin menevän kaapelin liitin oli saanut kipeää. Vein piirilevyn alan tohtorille liittimen vaihtoon.
Ruuvasin huolletun lämmittimen paikalleen, polttoaine tulee aluksi irtosäiliöstä koska en ole vielä tsekannut tankkien kuntoa. Painoin starttinappia ja lämmitin aloitti käynnistysproseduurit. Vartin kuluttua sitten sammutteli itsensä. Uusi startti ja sehän käynnistyi nikottelematta. Pikkuhiljaa alkoi lämmintä tulla venttiileistä ja samaan aikaan alkoi myös pilssiosastosta nousta melkoinen savu ja käry, syynä pakoputken ja lämmittimen pinnoilla olleet rasvat kotka paloivat pois.
4 kw lämmittimen piirikortti saapui korjattuna, kasasin laitteen ja asensin paikalleen. Toisella yrityksellä alkoi humisemaan ja tuttu rasvankäry alkoi leijailemaan veneessä. Nyt on 7 kw lämmitystehoa käytössä joten eiköhän ala nurkat kuivumaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti