Tilasin imuauton tyhjentämään pilssiä ja konehuonetta naftanhajuisesta nesteestä. Laskun mukaan sieltä imettiin yhteensä 3000 litraa öljyistä vettä. Syykin dieselin hajuun löytyi, tankin pohjahana oli auki ja sisältö oli valunut pilssiin !
Seuraava operaatio oli siivota pilssistä märät äänieristeet, vettyneet pahvilaatikot ja muuta romua jonka alkuperää ei oikein enää tunnistanut. Neljä jätesäkillistä moskaa kertyi ja sen jälkeen levitin jäljelle jääneen nesteen päälle öljynimeytysmattoa kerroksen poistamaan enimmät öljyt.
Moottoritilaan asensi uuden pohjaventtiilin haljenneen tilalle sekä uusin muutamia letkuja. Periaatteessa veneen voisi nyt laskea veteen mutta ajattelin ensin varmistaa koneen kunnon.
Aloitimme myös kattoverhoilujen poiston, ne menevät uusiksi koska liimat ovat pettäneet ja verhoilumateriaali roikkuu irrallaan. Samalla katon tiikkirimat saavat uuden lakkauksen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti